By Water

By Water

måndag 29 mars 2010

Goda vänner.


Fortsätter med att presentera fiskekompisar. De här två herrarna och jag har haft mycket roligt ihop. Åtskilliga är de dagar och nätter som vi har fiskat tillsammans.
Gusten (till vänster) är en envis jäkel som inte ger sig i första taget då han anar Lax.
Han får då något vilt i blicken och fiskar ett par timmar till.
Roligaste minnet var när han fick en relativt stor Havsöring i Gaula under storlaxfiske, tyckte att det inte var vad han var ute efter och återutsatte fisken.
"Cykeldansken" på Aune sa följande då jag träffade honom nästa morgon.
-Din vän är inte riktigt klok i huvudet, han satte tillbaka den största Gaulaöringen som jag har sett!

Killen till höger kallas Jonny Boy av oss som känner honom. Han innehar den grymmaste "fiskdrillarblicken" av alla. Här snackar vi "fightingface".
Han slår ibland till med riktiga grymmefiskar och bangar aldrig en fisketripp.

Roligaste minnet kommer också från Aune där "JB" lyckades knäcka sitt nya Loomisspö, riva sönder vadarna samt göra en framlängesvolt med en cykel på väg ner till älven.
Allt detta lyckades han med på en dag, NYKTER.
Hans kommentar efter detta var endast.
Jag räddade mitt sista spö i alla fall!
Värre var att han blev knockad då han träffades av sadeln i nacken.
Någon gång under framlängesvolten.

TL