By Water

By Water

fredag 4 juni 2010

Ont, det gör ont..........


Jag säger som Lena PH. Ont, det gör ont!
Många timmar i älven idag. Solen var stark och reflekterades alldeles förträffligt i vattnet.
Det är inte ofta som jag bränner mej i solen men idag "känner jag en viss sveda".
Nå väl, inget som en god Cragganmore inte kan bota i lagom dos.
Fiskade först med Janne "fisklös" och Wigglergusten på hallen utan resultat.
Drog sedan vidare till Svinaholmen där det var tämligen fullt av polacker och Viskanfiskare.
Föredrar de senare. Jocke hade jag ju tuggat på edge med innan så det var kul att "sätta en feja på rösten". Jäkligt trevlig kille med precis "rätt tempo" för min smak.
Fisket var kass trots att vattnet höjdes och sänktes ett par gånger. Hade en dragning på slutet men inget mera. En gammal fisk kanske?
Nu är det tveksamt om det blir mera fiske innan Norge nästa fredag.
Kanske en vända på måndag. Vi får se.

TL