By Water

By Water

tisdag 4 januari 2011

En ständig jakt.


Som Laxflugfiskare, spöbyggare och inte minst flugbindare så är jag ständigt på jakt efter bra material. Bra lim till spöbygget, bättre vadare och inte minst bättre flugbindningsmaterial.

Det finns så mycket skit idag som ligger till försäljning åt ovetande kunder ute hos sportfiskebutikerna. Först har oftast säljarna själv plockat de bästa bitarna, deras kompisar osv osv.

Kvar blir då ofta tex räv som har massor av underull, lite missfärgat och sällan rävhår med långt fint hår.

Men så hittar man ibland guldkorn hos säljare som verkligen satsar på kvalitet och även har vettiga priser.

Det var precis det jag gjorde då jag surfade runt här om dagen.

På Tellis flugfiske hittade jag vad jag sökte. Bland den bästa räv som jag har sett och till bra pris.

Att han sedan har en suverän kundkontakt och snabb leverans gör inte saken sämre. I sådana här fall bjussar jag gärna på lite gratisreklam.

Nu kommer det att bindas Gaula och Orklaflugor så det brinner i fingrarna.


TL Mats