By Water

By Water

måndag 12 december 2011

Dax att släppa focus.



Så, nu kan jag inte hålla mej längre. Dax att släppa focus på Laxen och Regnbågen. Blev alldeles "till mej" då jag råkade rota fram ett par askar med Havsöringflugor.
Det är ju trots allt bara ett par veckor kvar innan premiären på Österlen så man kan väl tillåta sig att börja hoppas.
Så milt som vi har haft den sista tiden så borde det borga för en fin premiär.
Ja, om inte kylan kommer vällande nu framåt jul.
För inte har ni väl varit ute och tjuvfiskat/ "fiskat Torsk" nere på kusten?
Detta är naturligtvis UTESLUTET om man är sportfiskare. Trots detta vet jag dem som pysslar med sådan skit.
Det borde vara dax för en fin Öringsäsong nu för det var flera år sedan senast nere i Skåne.
Man blir lätt nostalgisk och tänker tillbaka på tiden då man bodde i Kristianstad och kvällarna tillbringades med flugspöt på kusten.
En sådan tid och ett sådant fiske som vi hade ibland. SJUKT, är ordet!
Vi brukade vara rätt besvikna om man inte fick i alla fall någon blänkare över de magiska 5 kilona på en säsong.
Nu för tiden får man vara glad om man lyckas hitta någon fisk över huvud taget.
Ja, periodvis är det faktiskt så dåligt.
Det känns både märkligt och sorgligt att man utan resultat oftast står och fiskar in flugan över platser där det förr alltid stod en blänkare.
Nåväl, vi siktar väl på att det blir bättre detta år.

Nu måste jag nog binda några "Pirater" till premiären. Jag har fortfarande inte fattat storheten hos Pattegrisen.

TL Mats