By Water

By Water

torsdag 20 maj 2010

Till dej som fortfarande väntar.....


Till dej "arme stackare" som ännu inte har tagit någon fluglax i mars-maj vill jag så här under de sista dagarna av maj månad uppmana dej att använda en,
"GP".
Det finns en tråd på edge där några menade att just GPn skulle vara den sämsta laxflugan genom tiderna.
Min stilla undran då jag läste detta var följande.
Undrar hur många svenska, obs nystigna mars-maj laxar dessa herrarna har fångat?
Troligtvis inte speciellt många, om ens några.
Vi andra som står, lever, äter och sover i älven under denna tiden känner väl till denna "dräpare" som GPn är BÅDE för Havsöringblänkarna samt för den nystigna blanklaxen under våren.
Själv gillar jag att binda den i en lite rödare variant som synes, men den funkar också klockrent i orange. Bindbeskrivningar kommer senare då det blir "off season".
Så mitt råd till er som fortfarande "famlar i blindo på de tidiga Laxarnas stig" är.
ANVÄND GP!

TL