By Water

By Water

söndag 15 augusti 2010

Hemma!


Så var man hemma igen. Den senaste veckan vid denna tiden så har jag stått vid Gaulas strand och sett min riffletub "spåra" sig igenom ytan mot min spötopp.

Torrväder och värme gjorde allt fiske svårt men å andra sidan så börjar flera av oss nu att bli bekanta med förhållandena och sträckan.

19 fiskar får anses som bra jobbat under rådande förhållanden.

Lax mellan 7 hg och 12 kg samt Öring mellan 7 hg och ca 5,5 kg är inte dåligt. Flertalet av Laxarna och självklart all fångad Havsöring simmade vidare sedan de varsamt återutsatts.

Som detta års höjdpunkter utnämner jag som nr 1 att det fanns RIKLIGT med Havsöring i ån. Då jag om vattentempen tillåter alltid dyker under v 32 vid vår sträcka så kunde jag konstatera att det aldrig funnits så mycket Havsöring på sträckan under våra år.

Som nr 2 utnämner jag rifflefisket som i år slog igenom med TOTAL dominans vad gäller fångsterna.

Då jag började med detta på allvar på vår sträcka så gläder det mej oerhört. Rifflandet sprider sig.

Börjar dock med ett par bilder från vårt "puppmete" där ett par stadiga Harrar blev till gourmemåltider vid älven.


TL - Mats