By Water

By Water

tisdag 13 september 2011

Uppehåll.

Hej igen! Har ändrat mitt upplägg och det är på följande sätt som denna blogg kommer att fungera framledes. Jag kommer att blogga minimalt under fiskesäsongen. Dels för att jag vill hinna fiska när jag är ledig och dels för att denna blogg skall kunna vara lite av en "aptitretare" under höst och vintermånaderna okt-mars då jag kommer att skriva desto mera.
Min säsong nu nästan slut för i år. Är inte så sugen på att fiska "svart" Lax och Havsöring. Lite Regnbågsfiske och ev lite kompisguidning med fiske kan det iofs bli, men annars är min Lax och Havsöringsäsong över. Man kan dock fortfarande ha ett glimmrande fiske efter Havsöring och smålax i våra mindre vattendrag pga det höga vattenflödet. Jag o JB har haft ett par ruggiga fisken de sista veckorna. Helt sjukt bra, faktiskt! Fiskar man i vatten med vild fisk så tänker man självfallet på att varsamt sätta tillbaka färgad fisk så att den får vandra upp för lek. Fiskar man i tex Lagan så spelar det mindre roll då fisken ju är utsatt som smolt. Här får din egen moral och etik spela huvudrollen men att asa upp en 20-30 Laxar är för mej obegripligt idag. Lägger idag upp en liten filmsekvens från mitt fiske för 2 veckor sedan i en liten å en bit här ifrån. TL Mats