By Water

By Water

lördag 2 februari 2013

Flugan



Lite flugbindning hos kompisen igår. Har bestämt mej för att endast ha med ett mindre antal flugor till Gaula v 25 i år.
Mer än 2 boxar blir det inte. Tror JB har rekordet med 12 rejäla boxar som mest.
Och då hann han knappt fiska mellan allt rotande i lådorna.

Hade tyvärr inte med mej kameran igår utan det fick bli en halvsunkig mobilbild.
Har man med sig några GH, Garry, Flommflugor och lite siluettflugor så är man med i racet då fisken stiger i Gaula tidigt på säsongen. Jag kör gärna yellow-whitewing med mycket flash vid riktigt färgat vatten. Blir det soppa så kör jag ALLTID vita blixten. Ja, om det är fiskbart alltså.

Har flera gånger råkat på folk som med framgång fiskat med stora rena "julgranar" av flashabou så mycket glitter går bra.
Går även i spöbyggartankar nu i dagarna. Ett sexdelat switchspö på 11 fot i klass 10, kan det vara något?
Tror det skulle kunna funka klockrent på vissa platser i bla Mörrum som jag känner att jag skall ge en rejäl chans framöver under kommande säsonger. Har den värsta hysterin lagt sig där nere så är jag RIKTIGT sugen.

Fortsättning följer i ämnet.

TL Mats