By Water

By Water

onsdag 29 maj 2013

Prylar, prylar och åter prylar.........

Så börjar det dra ihop sig till fiske. Har handlat på mej lite nya spön som vanligt. NRX 10 fot klass 8 och NRX 15 fot klass 10-11.
Ville egentligen ha en 12,6a klass 9-10 alt en 14 fotare i samma klass. Har någon ett sådant, helst nytt så byter jag gärna med min nya 15 fotare rakt av.
Sedan fick jag ÄNTLIGEN tag i ett GASS 11,6 klass 9 som är bland det bästa som jag har testat i spöväg. Detta vill jag motionera på en 10 + Larre i Gaula.

Nu skall linor kapas till och backing och tafsmaterial skall dubbelkollas. Flera flugor lär bindas upp. Sedan blir det en testtur innan resan för att se så allt funkar som jag vill.

Det är mycket nu........

Imorgon blir det dock lite fiske efter jobbet eftersom vi sticker till klubbvattnet i Gustavsfors.

TL Mats