By Water

By Water

tisdag 10 april 2012

I väntans tider.


Inga fler blanklaxar inrapporterade. Fiskade idag en sväng med Patron och ungdomarna från vildmarksgymnasiet i Unnaryd. Fick visa upp en bankad besa som "avskräckande exempel" innan de började fiska. Kul att se den ungdomliga etusiasmen då de skulle börja fiska.
Igår var jag först och hämtade "världens bästa flugspö". Ett helt nytt Daiwa Supershinobi 11,3 fot klass 6-8. Med illa dold förtjusning byte jag till mej denna klenod mot ett för killen lämpligare 9 fots klass 5-6 som han kan bruka på kusten.

Över till Daiwastangen. Till och med plasten satt kvar på handtaget!!!! Skall spara detta spö så att det kan träda i tjänst den dag då mitt nuvarande dito går i pension.

Drog sedan till klubbvattnet för en stunds Regnbågsfiske. I Gustavsfors var fisket enligt närvarande TRÖGT. Ingen hade fått fisk tydligen.

Men med lite fix o trix så pillade jag först upp en liten lekfärgad hane som fick simma åter innan jag lyckades få en fin blank fisk på ca kilot som fick bli dagens middag.

Långsamt fiskad rosa nymf fiskad på rätt ställe för vinterkall fisk. Det var dagens melodi.

Dagens från Fluan är "The Black & Gold" och den är lika vacker som alla flugor som Sven binder.

TL Mats