By Water

By Water

söndag 25 april 2010

En härlig tid stundar.


Nu väntas årets bästa fisketid. Från 1 april till midsommar är det "primetime" för en Lax och Öringfiskare.
De första Laxarna har kommit. Det finns stor Havsöring i ån och på kusten. Snart kommer Horngäddorna och sedan bär det av till Norge.
Puh, man skulle egentligen inte jobba vid denna tiden alls.
Efter jobbet idag så tog jag en vända vid Lagan. Tyckte det var för lite vatten så jag drog ut på kusten istället.
Perfekta förhållanden gav fisk nästan direkt och mitt klass 5 spö fick bekänna färg.
47 cm dvs godkänd tjock och fin blänkare.
Fisken var dock så vacker att jag beslutade att ta en bild och sedan sätta tillbaka den.
Sedan mojnade vinden och fisken försvann ut.
En sådan tur då att man är ledig imorgon. Tror nog att jag hinner med en tur till kusten samt en vända till Lagan.
Man är allt bra lyckligt lottad......

TL