By Water

By Water

fredag 23 april 2010

Sjukt kul i Mörrum.


Hemkommen efter en HÄRLIG tur till Mörrum. Trots ömsom sol, regn och hagel så var fisken på bästa humör idag.
I första kastet nere på pool 15/16 så tog en Havsöring misstänkt lik en hybrid min fluga stenhårt. Kul fajt blev det faktiskt innan fisken gick tillbaka.
Ett par kast senare så drog det till utav bara f-n och en fisk gick upp och tokrullade i ytan. 2 hopp och en rejäl fajt på min 12-fotare fick jag uppleva innan jag kunde stranda en fin blänkare på 3,7 kg och 66 cm.
Fiskade vidare på pool 12,10,7 och 8 innan lunch med en tappad Öringbesa på 10an som resultat.
Tog sedan en vända på flacket där jag först missade ett hugg och sedan fick en Öringhona på 77 cm som fick gå åter.
Avslutade med pool 15 från västra sidan innan dagen avslutades med pool 17.
Tappade först en mindre Öring innan "stora monstret" drog i och ställde sig kloss på botten.
Jaha, suck!
Stor Laxbesa, hård strömm och klass 8 spö är lika med låååång fajt.
Så blev det också. Trots att jag fiskade relativt ytnära så kunde den stora honlaxen inte hålla sig borta från min "gummibens chillimps".
Till sist fick jag in fisken och kunde varsamt lossa kroken innan hon fick simma tillbaka.
Med detta fick det räcka för denna gången och jag satte mej i bilen för hemfärd.

TL