By Water

By Water

lördag 17 april 2010

Mera Mörrum?


Inget fiske idag! Åkte och handlade ett fiskekort för att kunna ta en vända i den nu mera näst intill förstörda Vänneån.
Ett sånt fiske man hade här som barn.
Själv fiskade jag rätt långt upp i ån inte så långt från familjens sommarstuga. Minns en del oerhört fina vilda Öringar som behagade bita över mina tidiga kreationer vid bindstädet.
Sedan kom försurningen på allvar. En fiskodling öppnades intill ån. Idag sköts allt av en samvetslös odlare som fyller ån med Regnbåge av varierande kvalitet.
SKANDAL, är väl det minsta man kan säga!
Nåväl, själv tänker jag åka betydligt mera uppströms allt detta elände.
Kanske hittar jag någon skatt i form av "guldglänsande" vild Öring.

Mera Mörrum förresten?
Är ledig på måndag och fredag. Är någon sugen på att hänga med ner med kort varsel så är det bara att höra av sig till m_rubinsson@hotmail.com senast imorgon kväll. Jag kan köra och det finns massor av kort kvar.
Kortpriset ligger på 450 spänn nu.
Och du. Laxen kommer när som helst där nere nu + att chansen till Blänkare är tämligen god